kouzlo japonských masáží shiatsu


Asvini Mudra

10.06.2013 13:56

Asvini Mudra

Pro měsíc červen jsem zvolil se s vámi podělit o cvičení zvané Asvini Mudra, neboli "Gesto Kobyly". Toto cvičení je extrémně důležité pro zdraví člověka, obzvláště pro muže a těhotné ženy. Na konci tohoto článku je kompletní text, kde naleznete možná vše co by vás o této technice mohlo zajímat a já nemám potřebu překonávat tyto informace. Jediné co chci dodat je vlastní zkušenost s touto technikou.

 Má zkušenost s touto technikou za poslední roky je ta, že každodenní cvičení této techniky mi v minulosti zázračně vyléčilo hemeroidy, které jsme v té době měl ze sedavého zaměstnání a již se nikdy nevrátili. A to nepovažuji za zrovna bezvýznamnou věc, protože mě trápili před tím opravdu dlouho.

 Co bylo ale pro mne důležité z toho co mi praktikování Asvini Mudry přineslo do každodenního života bylo to, že jsem si díky této praxi uvědomil jak pracuje můj svěrač. Na první pohled možná nedůležitá věc, nicméně postupem času, kdy jsem pozoroval, kdy je můj svěrač stažený a kdy ne, jsem zjistil, že na můj život má tato "drobnost" ohromný vliv. Kdykoli mám svěrač stažený, tak nemám energii, nemám nadhled, jsem celý stažený a bez energie. Jakmile svěrač uvolním, energie začne proudit do mého těla, obzor se mi rozšíří a jsem někde úplně jinde. Bez Asvini Mudry bych možná nikdy nedostal do vědomí tuto část svého těla a třeba si nikdy neuvědomil jak moc ovlivňuje můj život. A také bych přišel o tu spoustu nádherných pocitů, které jsem díky stažení nebyl schopen k sobě přijmout.

 Mimo to je tato technika perfektní prevence pro všechny neduhy a rakoviny pánevní oblasti - rakoviny prostaty, například (i ty hemeroidy), prevence rakoviny děložního čípku u žen atd... (v kombinaci s jinou podobnou technikou, kde se stahuje svěrač močové trubice pak vytváří toto duo kompletní preventivní metodu).

 Obzvláště pro lidi s problémy v první čakře, Muladhara čakra, je tato praxe výborná, samotné stahování a uvolňování konečníku aktivuje 1. čakru a umožňuje její harmonizaci. Společně se správným dýcháním (viz. níže) je efekt ještě silnější. V neposlední řadě je možné tuto techniku opravdu cvičit kdekoli, což je jedna z jejích pozitiv :) poud se tedy nebude u provádění techniky nějak divně tvářit, ale to se dá snadno zvládnout.

 Lidé zabývající se tantrou by vám ještě určitě zdůraznili, že tato technika je výborná z hlediska kontroly sexuálního potenciálu - sexuální kontinence.

  A teď už slibovaný odkaz :)

Odkaz na kompletní článek.

—————

Zpět