kouzlo japonských masáží shiatsu


Pozdrav Slunci - Surya Namaskara

05.01.2013 08:51

Tuto rubriku jsem se rozhodl začít Pozdravem slunce.

For english speaking: realy great wikipedia page here: https://en.wikipedia.org/wiki/Surya_Namaskara

Pozdrav slunce mě osobně provází již po dobu několika let téměř každé ráno. V rodině máme neduh špatných zad a v minulosti jsem hodně řešil bolesti v zádech, která byli velice nepříjemné. Když bylo nejhůře a kvůli bolestem jsem musel volat záchranku, řekl jsem si STOP. Nevyužil jsem rehabilitaci nabízenou lékaři, protože si rád organizuji život sám a nemám v rehabilitace přílišnou důvěru. Své problémy jsem nakonec vyřešil nejdříve intenzivním navštěvováním pilates po dobu půl roku. Po této době jsem měl záda ve stavu, jak kdyby nikdy nebolela :) Od té doby cvičím, pokud možno, každé ráno pozdrav slunci a pokud opravdu cvičím, tak mě záda už nebolí ani nepobolívají, jediné, kdy se znovu ozvou je když necvičím delší dobu, většinou když vynechám na déle než týden (třeba když jsem na cestách).

 Pozdrav slunci má dlooouuuhou řadu skvělých účinků jak na fyzické, tak na subtilní úrovni. Pro mě osobně jsou na fyzické úrovni nejvýraznější právě zdravá záda a na subtilní úrovni mi dává pravidelné cvičení energii jít si za svým a udělat to, co třeba odkládám, nebo čeho se bojím. I tento článek píši po vydatném cvičení :)

 Takový dobrý cíl si můžete dát 40 opakování za 10 minut. Po asi dvou měsíčním intenzivním tréninku se mi to povedlo, dokonce s minutou k dobru a pocity po dokončení jsou opravdu zajímavé a velice silné, jinými slovy, stojí to za to! Kdyby někoho zajímalo jaký byl můj tréninkový plán, napište!

 Na závěr bych se chtěl podělit s osobními postřehy z cvičení pozdravu slunce ke každé poloze:

1) výdech - osobně se ještě ukloním horní částí trupu při výdechu

2) nádech - je důležité neprohýbat nohy a trup jen horní část, bod ohnutí někde v úrovni 3. čakry

3) výdech - stejná pozice jako Padahast asana - pozice čápa

4) nádech - pravidlo pro práci s nohami v pozdravu slunci tak jak mi byl předán: vždy se hýbe pravá noha, čili zanožuje se pravá noha, levá noha je celou ploskou na zemi

5) zadržení dechu - nohy jsou celou ploskou na zemi

6) výdech - není nutné se dotknout hrudí země, minimální distance hrudníku od země dodá zajímavý rozměr cvičení :)

7) nádech - jediné co se dotýká země jsou špičky nohou (koshi) a dlaně

8) zadržení dechu - nohy celými ploskami na zemi

9) zadržení dechu - opět pravidlo pravé nohy, dopředu jde pravá noha, celou ploskou na zemi

10) výdech - opět Padahast asana

11) nádech - stejné jako 2

12) výdech - srovnání do základní polohy

následuje volný nádech a opět nový cyklus.

Ať Vám slouží pozdrav slunci stejně dobře jako miliónům lidí po celém světě :)

Orientační obrázek :

Bohatý obecný text o Pozdravu Slunci na stránkách združení rezonance: www.jogin.cz/Joginsky-pozdrav-slunce-Surja-Namaskara/ .

—————

Zpět